Szkolenia dla Nauczycieli
Akademia Nauczyciela
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Nauczyciel – zawód, misja, czy powołanie ?
Nauczyciele stają w obliczu bardzo różnorodnych wyzwań związanych z nauczaniem i skutecznością nauczania oraz z rosnącym zapotrzebowaniem społecznym, kulturowym i ekonomicznym na skuteczną edukację. Jesteś młodym nauczycielem, czy też doświadczonym wykładowcą głodnym wiedzy i chcesz się nadal rozwijać ? Z pewnością czytasz, oglądasz telewizję i dowiadujesz się o nowych badaniach na temat uczenia się i możliwości naszego umysłu. Wiesz jak to jest, gdy masz świadomość, że wiedza, której się uczyłeś na studiach jest mało praktyczna lub trochę nieaktualna. Masz świadomość, że studia nie przygotowały Cię do problemów wychowawczych, z którymi spotykasz się na co dzień, a zwłaszcza do trudnych rozmów z rodzicami. To dla Ciebie właśnie przygotowaliśmy Akademię Nauczyciela, która pozwoli Tobie budzić autorytet wśród uczniów i ich rodziców.
Akademia Nauczyciela to szkolenia, które stworzą z Ciebie charyzmatycznego nauczyciela, który radzi sobie w każdej trudnej sytuacji. Dzięki niej będziesz komunikował się świetnie ze swoimi uczniami jak i ich rodzicami.
W ramach szkoleń Akademii Nowoczesnego Nauczyciela, nauczysz się jak:
Trafiać do umysłu i wyobraźni swoich uczniów
Mówić ciekawie i wzbudzać zainteresowanie swoich uczniów
Wykorzystywać najnowszą wiedzę z dziedziny neurolingwistyki, aby Twoi uczniowie szybciej przyswajali wiedzę
Być asertywnym wobec roszczeniowych zachowań uczniów i ich rodziców
Radzić sobie w trudnych sytuacjach w szkole
Rozmawiać z trudnymi osobowościami
Rozładowywać emocje Twoich rozmówców podczas sytuacji konfliktowych
Skutecznie przekonywać do swoich racji
Przekonywać rodziców do wspólnej polityki wobec trudnych uczniów
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z Nami. Napisz kilka słów o swoim projekcie i zapytaj o wycenę szkoleń. Zapraszamy do współpracy.
Szkolenia w ramach tej akademii:
Akademia Perswazji. Jak skutecznie przekonywać rozmówców do swoich racji.
KORZYŚCI
Poznasz siłę perswazji i programowania neurolingwistycznego (NLP) oraz nauczysz się je wykorzystywać.
Rozwiniesz swoje umiejętności przekonywania.
Zrozumiesz psychologiczne mechanizmy rządzące procesem decyzyjnym ludzi.
Dowiesz się dlaczego nie działają pewne techniki .
Zdobędziesz nowe, rewolucyjne umiejętności komunikowania się z ludźmi.
Nauczysz się w wyrafinowany sposób pokonywać obiekcje.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Zasady wywierania wpływu na poszczególne typy osobowości:
Perswazja i NLP -prawda i mity.
Reguły wywierania wpływu
Mechanizmy wpływu, na które szczególnie mogą być podatne różne osoby osobowości.
2. Magiczny język perswazji :
Słowa zmieniające sens zdania.
Jak unikać błędów -Słowa ‘miny”.
3. Jak przekonywać do swoich racji i pomysłów:
Schematy decyzyjne ludzi.
Historie.
Cytaty.
Analogie i metafory.
4. Przeramowania:
Zmiana kontekstu.
Zmiana znaczenia.
Przeniesienie w czasie.
Metapoziom.
5. Wskaźniki odniesienia:
Bezpośredni wskaźnik odniesienia.
Przeniesiony wskaźnik odniesienia.
Nieokreślony wskaźnik odniesienia.
Uogólniony wskaźnik odniesienia.
Asertywność. Jak być zawsze sobą, nawet w trudnych sytacjach.
KORZYŚCI
Nauczysz się bardziej szanować siebie i swoje poglądy.
Będziesz bardziej szanowany przez innych.
Nauczysz się odważnie wyrażać swoje poglądy.
Zdobędziesz umiejętności osiągania więcej niż inni.
Nauczysz się odmawiać bez naruszania relacji.
Zdobędziesz umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Nauczysz się swobodniej radzić sobie z emocjami rozmówców.
Dowiesz się jak przyjmować niesłuszną krytykę.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Asertywność:
Prawdy i mity o asertywności.
Mosty i bariery tkwiące w typach osobowości.
2. Asertywna komunikacja, narzędzia :
Parafraza.
Komunikat JA.
Informacja zwrotna.
Zdarta płyta.
3. Techniki asertywne w rozmowach:
Asertywna odmowa.
Asertywna prośba.
4. Asertywne przyjmowanie krytyki:
Pozycje percepcyjne.
Techniki przyjmowania krytyki.
Komponent emocjonalny.
Dyrektor liderem. Dlaczego tylko niektórzy dyrektorzy cieszą się autorytetem.
KORZYŚCI
Nauczysz się szybko zdobywać autorytet podwładnych.
Dowiesz się jak zbudować zdrowe relacje z podwładnymi.
Zdobędziesz umiejętności właściwej komunikacji.
Zdobędziesz praktyczną wiedzę dotyczącą tego, co naprawdę pomaga w utrzymaniu wysokiego zaangażowania podwładnych.
Dowiesz się, jak rozmawiać z podwładnymi w trudnych sytuacjach.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Jak wzbudzić autorytet u podwładnych:
Źródła autorytetu.
Co podważa autorytet szefa.
Cele expose szefa.
Sytuacje, kiedy możemy się odwołać do expose.
2. Skuteczny dyrektor:
Jak zarządzać skutecznie podwładnymi.
Style zarządzania-Model Herseya i Blancharda, czyli jak rozwijać pracowników.
3. Narzędzia komunikacji skutecznego szefa:
Komunikat JA.
Pozytywna informacja zwrotna.
Negatywna informacja zwrotna.
Błędy w komunikacji i ich skutki.
4. Przywódca w trudnych sytuacjach. Trudne rozmowy z pracownikami:
Opór podwładnych
Symptomy oporu
Jak radzić sobie z oporem zbiorowym i indywidualnym
Rozmowy korygujące.
5. Jak komunikować nie swoje decyzję:
Co i jak mówić aby ludzie Cię nie atakowali.
Struktura Expose w trudnej sytuacji.
6. Jak angażować podwładnych do działania:
Jak motywować podwładnych do wspólnej pracy.
Zbiorowe podejmowanie decyzji.
Kiedy i jak z tego korzystać.
Motywowanie uczniów do nauki. Dlaczego dzieci uczą sie chętnie tylko od niektórych nauczycieli.
KORZYŚCI
Dowiesz się jak możesz stać się współtwórcą sukcesów szkolnych swoich uczniów.
Nauczysz się rozbudzać w swoich podopiecznych zapał do nauki.
Zaznajomisz się z mechanizmami funkcjonowania motywacji ludzkiej.
Poznasz techniki motywowania uczniów o różnych postawach wobec nauki.
Zwiększysz poziom satysfakcji ze swoich osiągnięć dydaktycznych.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Natura motywacji i jej konsekwencje dla praktyki szkolnej.
Motywacja zewnętrzna vs motywacja wewnętrzna.
Potrzeby a motywacja ucznia do nauki.
Prawo Yerkesa-Dodsona a poziom motywacji ucznia do nauki.
2. Motywowanie uczniów o różnych postawach wobec nauki szkolnej.
Typy uczniów ze względu na postawę wobec nauki szkolnej.
Diagnoza potrzeb oraz źródeł motywacji uczniów.
Metody pracy z uczniami prezentującymi różne postawy wobec nauki.
3. Rola nauczyciela w pozytywnym motywowaniu do nauki.
Modelowanie pozytywnych zachowań uczniowskich.
Czynniki motywacyjne zależne od nauczyciela.
Recepta nauczyciela na sukces ucznia.
4. Rola asertywności w motywowaniu uczniów do nauki.
Zasady udzielania informacji zwrotnych.
Asertywne wyrażanie pochwał.
Asertywne krytykowanie.
Nauczyciel oceniający. Jak sprawiedliwie oceniać i cieszyć się szacunkiem uczniów i ich rodziców.
KORZYŚCI
Poznasz mechanizmy poznawcze i emocjonalne sprzyjające powstawaniu zniekształceń w procesie oceniania.
Będziesz miał pewność, że stawiane przez Ciebie oceny są sprawiedliwe.
Dowiesz się jak inni ludzie mogą wpływać na formułowane oceny.
Wypracujesz bardziej efektywne metody oceniania.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Czy jesteśmy obiektywni?
Analiza ostatnio dokonywanych ocen pod kątem racjonalności.
Wyznaczniki racjonalności w procesie dokonywania oceny.
Etapy obiektywnego oceniania.
2. Dlaczego nie jesteśmy tak obiektywni jak sądzimy?
Zniekształcenia poznawcze wpływające na nasze oceny.
Wpływ emocji na dokonywanie ocen
Style oceniania – autodiagnoza własnego stylu.
3. Strategie dokonywania ocen.
strategią przewagi pozytywnych cech
strategią koniunkcyjną
strategią alternatywna – dysjunktywną
strategią leksykograficzną – słownikową
strategią dominacji
strategią maksymalizacji addytywnej użyteczności (MAU)
4. Jak inni ludzie wpływają na nasz proces dokonywania ocen.
Konformizm
Rozproszenie odpowiedzialności
Facylitacja społeczna
Polaryzacja grupowa
Osobowość uczniów. Dlaczego tylko niektórzy nauczyciele, dogadują się z wszystkimi uczniami.
KORZYŚCI
Poznasz podstawowe style osobowości
Nauczysz się rozpoznawać style osobowości
Dowiesz się dlaczego niektórzy Cię nie słuchają
Zdobędziesz umiejętność komunikowania się z różnymi osobowościami
Zdobędziesz nowe umiejętności komunikowania się z otoczeniem.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Osobowość
Podstawowe typy osobowości.
Osobowość a komunikacja.
Jak komunikować się z poszczególnymi typami osobowości.
2. Jak rozpoznać typy osobowości
Typologia ludzi- nowe spojrzenie.
Charakterystyczne cechy poszczególnych typów.
Mocne i słabe strony poszczególnych typów.
Wygląd, gesty, mimika twarzy, głos – jako kryteria rozpoznania poszczególnych typów osobowości.
3. Analiza tranzakcyjna
Rodzic- dziecko-dorosły.
Kat-ofiara.
Role a komunikacja.
Praca z uczniem zdolnym. Jak rozwinąć talenty w swojej klasie.
KORZYŚCI
Nauczysz się rozpoznawać w swoim zespole klasowym uczniów ponadprzeciętnych intelektualnie.
Dowiesz się w jaki sposób wspomagać rozwój ucznia zdolnego.
Nauczysz się projektować indywidualny program nauczania dla ucznia zdolnego.
Poznasz metody integrowania ucznia zdolnego z zespołem klasowym.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Uczeń zdolny – kto to taki?
Co to jest inteligencja?
Inteligencja emocjonalna a inteligencja intelektualna.
Diagnoza uzdolnień.
2. Uczeń zdolny w zespole klasowym.
Identyfikowane uczniów zdolnych.
Cechy charakterystyczne uczenia się uczniów zdolnych.
Pozycja socjometryczna ucznia zdolnego w zespole klasowym.
3. Metody pracy z uczniem zdolnym.
Etapy pracy z uczniem zdolnym.
Indywidualny program nauczania dla ucznia zdolnego.
4. Integrowanie ucznia zdolnego z zespołem klasowym.
Stereotypy jako czynniki hamujące rozwój ucznia zdolnego.
Zapobieganie pojawianiu się uprzedzeń w zespole klasowym.
Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów zdolnych.
Skuteczna komunikacja. Jak mówić, by uczniowie chcieli Cię uważnie słuchać.
KORZYŚCI
Zdobędziesz najnowszą wiedzę na temat przyswajania informacji.
Poznasz psychologiczne mechanizmy rządzące procesem uczenia osób dojrzałych.
Przestaniesz używać metod, które już nie działają na uczniów.
Dowiesz się – dlaczego nie działają.
Zdobędziesz nowe umiejętności komunikowania się z otoczeniem.
Nauczysz się przekazywać wiedzę w bardziej interesujący sposób.
Łatwiej zdobędziesz autorytet otoczenia
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Jak trafiać do większości
Mnemotechnika.
Systemy reprezentacji.
Spójność przekazu.
2. Komunikacja – jesteś zawsze na scenie:
Jak mówić aby inni zrozumieli – odpowiedzialność nadawcy komunikatu.
Jak zrozumieć innych – odpowiedzialność odbiorcy komunikatu.
Błędy w komunikacji i ich skutki.
3. Czym jest expose :
Cele expose.
Sytuacje, kiedy możemy się odwołać do expose.
4. Informacja zwrotna:
Informacja zwrotna – podstawa zdrowych relacji .
Pozytywna informacja zwrotna.
Negatywna informacja zwrotna.
Trudne rozmowy z podwładnymi i uczniami. Jak motywować do zmiany.
KORZYŚCI
Nauczysz się szybko i skutecznie rozwiązywać konflikty w pracy.
Poznasz naturę ludzką i jej reakcję na trudne sytuacje.
Dowiesz się skąd bierze się opór ludzi przez zmianą złych zachowań.
Nauczysz prowadzić trudne rozmowy z pracownikami i uczniami.
Nauczysz się swobodniej radzić sobie z emocjami i stresem w warunkach konfliktu.
Dowiesz się jak zbudować zdrowe relacje z podwładnymi.
Zdobędziesz praktyczną wiedzę jak zmieniać negatywne zachowania podwładnych
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Konflikty w pracy:
Czym jest konflikt.
Rozwiązywanie konfliktów.
2. Emocje w pracy:
Jak radzić sobie z emocjami pracowników.
Techniki rozładowywania emocji.
Technika przełamywania.
3. Osobowość a konflikt:
Wpływ osobowości na konflikty pracownicze.
Osobowość a sposób komunikowania.
Trudne osobowości.
Jak komunikować się z trudnymi osobowościami.
4. Narzędzia komunikacji szefa:
Narzędzia komunikacji szefa przydatne w rozwiązywaniu konfliktów.
Komunikat JA.
Parafraza.
Zdarta płyta.
5. Trudne rozmowy z pracownikami:
Rozmowa korygująca.
Udzielanie nagany.
Negocjacje z podwładnymi.
6. Asertywność szefa:
Pozycje percepcyjne.
Asertywna odmowa.
Stawianie granic.
Techniki radzenia sobie z krytyką.
Trudny rodzic. Jak zdobywać autorytet w rozmowie z rodzicami.
KORZYŚCI
Poznasz różne typy osobowości rodziców i ich wpływ na rozmowy.
Nauczysz się szybko i skutecznie rozwiązywać konflikty..
Poznasz naturę ludzką i jej reakcję na trudne sytuacje.
Nauczysz się swobodniej radzić sobie z emocjami rodziców..
Dowiesz się jak przyjmować niesłuszną krytykę rodziców.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Osobowość a trudne sytuacje:
Osobowość. Kim jestem?
Mosty i bariery tkwiące w typach osobowości.
2. Trudny rodzic :
Kto jest trudnym rodzic?
Jak „powstaje” trudny rodzic.
Techniki radzenia sobie z trudnymi rodzicami.
Technika przełamywania.
3. Narzędzia komunikacji nauczyciela w rozwiązywaniu konfliktów:
Komunikat JA.
Parafraza.
Zdarta płyta.
4. Techniki asertywne w rozmowach z rodzicami:
Czym jest asertywność?
Asertywna odmowa.
Asertywna prośba.
Techniki przyjmowania krytyki.
Uczeń trudny. Jak zdobyć dobry kontakt i autorytet tam gdzie inni nie dają rady.
KORZYŚCI
Poznasz źródła przykrych emocji w kontakcie z uczniem trudnym.
Nauczysz się sposobów radzenia sobie z uczuciem złości i bezradności w trudnych sytuacjach.
Nabędziesz umiejętność nawiązywania kontaktu i budowania pozytywnej relacji nauczyciel –uczeń trudny.
Wypracujesz metody pozwalające poradzić sobie w sytuacjach konfliktowych w sposób budujący poczucie własnej wartości.
Dowiesz się w jaki sposób budować swój autorytet w oczach uczniów.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Źródła złości i innych przykrych emocji.
Analiza irracjonalnych przekonań na temat ucznia jako źródła przykrych emocji.
Role trójkąta dramatycznego.
Mechanizmy powstawania złości.
2. Metody radzenia sobie z przykrymi emocjami w kontakcie z uczniem trudnym.
Praca nad zmianą irracjonalnych przekonań na temat ucznia jako metoda radzenia sobie z przykrymi emocjami.
Technika ZDANIA – KLUCZ
Technika ZAKOTWICZENIA
Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Techniki relaksacyjne.
3. Budowanie autorytetu nauczyciela.
Samospełniające się proroctwo.
Asertywność w kontakcie z uczniem.
Komunikacja werbalna i niewerbalna- jak mówić, żeby uczniowie mnie słuchali.