Akademia Menadżera MŚP
„Liderem jest ten, kto widzi więcej niż inni, patrzy dalej niż inni i kto dostrzega rzeczy, zanim zobaczą je inni”
W chwili obecnej istnieje niepowtarzalna okazja aby rozwijać firmę i swoich menadżerów w ramach Projektu Akademia Menadżera MŚP z Bazy Usług Rozwojowych. Firma może otrzymać nawet do 80% refundacji za szkolenia i doradztwo. Właściciel może zrefundować szkolenia również dla siebie .
Celem projektu jest wzrost kompetencji w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, w tym zarządzania zasobami ludzkimi, u właścicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, pracowników MŚP zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych oraz pracowników MŚP przewidzianych do awansu na stanowisko kierownicze w oparciu o dostęp do Bazy Usług Rozwojowych.
Przedsiębiorco! Możesz zyskać refundację na szkolenia w ramach Akademii Menadżera MŚP jeśli Twoja firma:
należy do sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw;
planuje rozwój uniwersalnych kompetencji menadżerskich dla właścicieli przedsiębiorstw, osób zajmujących stanowiska kierownicze lub osób przewidzianych do awansu na stanowisko kierownicze (zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę lub kontrakt menadżerski);
jest gotowa do przygotowania diagnozy potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa;
spełnia warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej;
nie korzystała z dofinansowania w ramach projektów realizowanych w ramach Akademii Menadżera MŚP.
Korzyści dla firmy to:
Wzrost konkurencyjności firmy
Wzmocnienie pozycji firmy na rynku
Rozwój kompetencji właścicieli i kierowników w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem
Wzrost oddziaływania kadry zarządzającej na podwładnych
Możliwość efektywniejszego planowania pracy i zarządzania w firmie
Możliwość dopasowania szkoleń do potrzeb kadry zarządzającej
Możemy pomóc Ci w pozyskaniu tych środków, poprzez analizę potrzeb i wypełnienie części merytorycznej wniosku. Korzystając z pomocy doświadczonych trenerów i konsultantów z naszej firmy możesz rozwinąć swój biznes. Po więcej informacji zadzwoń lub napisz i umów się z Nami na spotkanie, na którym odpowiemy na nurtujące Cię pytania. Zapraszamy do współpracy.
Joanna Makuch: j.makuch@gaum.pl , tel. 664-494-281
Szkolenia w ramach tej akademii:
Firma w czasie zmiany. Jak szybko i z sukcesem wprowadzić zmiany w firmie.
KORZYŚCI
Nauczysz się sformułować misję strategiczną przedsiębiorstwa.
Będziesz potrafił ocenić pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa na rynku oraz wybrać właściwą dla niego opcję strategiczną.
Będziesz umiał przetwarzać zebrane informacje i wyciągać z nich wnioski służące ocenie potencjału oraz pozycji przedsiębiorstwa.
Dowiesz się jak dokonać analizy potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa.
Będziesz umiał dokonać analizy otoczenia przedsiębiorstwa.
Nauczysz się jak przekazać wyniki analizy strategicznej pracownikom przedsiębiorstwa.
Dowiesz się jak ocenić gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzania zmian.
Będziesz potrafił zainicjować zmiany i zostać liderem ich wprowadzenia w przedsiębiorstwie.
Nauczysz się jak zdefiniować i wyjaśnić kierunek i skutki planowanych zmian.
Dowiesz się jak dbać o efektywność procesu zmian, uwzględniając stronę kosztów i korzyści.
Zdobędziesz umiejętność komunikowania procesu zmian w przedsiębiorstwie, dobierając skuteczne kanały, techniki i treść komunikatów.
Nauczysz się identyfikować źródła oporu wobec zmian w przedsiębiorstwie i projektować działania służące jego przezwyciężeniu.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Jak przygotować się do zmiany – Umiejętność podejmowania decyzji:
Schematy decyzyjne.
Moje JA a podejmowanie decyzji.
Techniki podejmowania właściwych decyzji – Burza Mózgów, Drzewo decyzyjne.
Strategia Disneya.
2. Planowanie zmiany:
Jak właściwie zaplanować zmiany.
Podejmowanie strategicznych decyzji w firmie.
Angażowanie pracowników w proces zmian.
3. Psychologiczne aspekty wprowadzania zmiany:
4. Skuteczne komunikacja zmiany:
Jak komunikować zmiany pracownikom.
Narzędzia komunikacji szefa.
Expose w trudnej sytuacji.
Opór grupowy w czasie zmiany.
Jak radzić sobie z oporem pracowników.
Przełamywanie oporu indywidualnego.
5. Wprowadzanie zmian:
Stres w pracy. Jak skutecznie radzić sobie w trudnych sytuacjach.
KORZYŚCI
Dowiesz się jak definiować i opisywać przebieg reakcji na czynnik stresotwórczy.
Będziesz umiał rozpoznawać symptomy odczuwanego stresu.
Nauczysz się identyfikować czynniki ryzyka związane z treścią oraz z kontekstem pracy.
Będziesz umiał przeprowadzać ocenę zagrożeń związanych ze stresem w swoim miejscu pracy.
Dowiesz się jakie można zastosować aktywne i pasywne metody radzenia sobie ze stresem w trakcie wykonywania pracy i w czasie wolnym oraz jak oceniać ich skuteczność z perspektywy swoich potrzeb.
Zdobędziesz umiejętność kształtowania miejsca pracy minimalizując ryzyko nadmiernego stresu.
Nauczysz się wykorzystywać techniki redukujące nadmierne napięcie nerwowe i fizyczne.
Zdobędziesz umiejętność zachowania silnej motywacji i niepoddawania się w trudnych sytuacjach.
ZAKRES SZKOLENIA:
Stres jako naturalna reakcja na codzienne wyzwania.
Obrona własnych granic.
Osiąganie sukcesu.
Wprowadzanie zmiany.
Wyrażanie swoich postaw, życzeń i opinii w sposób bezpośredni.
Techniki pozwalające zniwelować poziom stresu.
Konstruktywne metody radzenia sobie ze złością.
Podstawowe błędy w myśleniu.
Zwiększanie skuteczności
Komunikacja lidera. Jak przekonywać podwładnych do realizacji Twoich celów.
KORZYŚCI
Nauczysz się projektować przyszłe aktywności.
Będziesz umiał zainspirować innych odpowiednim komunikatem.
Dowiesz się jak stosować metody i narzędzia budowania zaangażowania.
Będziesz odbierany przez współpracowników jako osoba wiarygodna oraz sprawny i skuteczny menadżer.
Nauczysz się jak sprawnie i skutecznie tworzyć rozwiązania podnoszące zaangażowanie pracowników.
Dowiesz się jak stosować taktyki wpływu w sposób dostosowany do wymogów sytuacyjnych.
Będziesz potrafił dobierać sobie współpracowników i delegować im uprawnienia i zadania wraz z odpowiedzialnością za nie.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Komunikacja Przywódcy – jesteś zawsze na scenie:
Umiejętne stawianie celów i ich komunikacja.
Jak mówić aby inni zrozumieli – odpowiedzialność nadawcy komunikatu.
Jak zrozumieć innych – odpowiedzialność odbiorcy komunikatu.
Błędy w komunikacji z podwładnymi i ich skutki.
2. Umiejętność angażowania podwładnych w podejmowanie trudnych decyzji:
Motywująca komunikacja zmiany.
Wspólne podejmowanie decyzji.
Metody podejmowania wspólnych decyzji.
3. Motywująca komunikacja z podwładnymi:
Pozytywna informacja zwrotna.
Negatywna informacja zwrotna.
Przekazywanie nagród i kar.
4. Przekonywanie podwładnych do swoich wizji:
Magiczne słowa perswazji.
Językowy Model Miltona – narzędzie do osiągania sukcesów.
Perswazyjne techniki przekonywania.
5. Przekazywanie niepopularnych decyzji:
6. Delegowanie zadań:
Co i jak delegować.
Procedura delegowania
Efektywna komunikacja w biznesie
KORZYŚCI
Nauczysz się tworzyć efektywne kanały informacyjne w organizacji i poza nią.
Dowiesz się jak zachować profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych.
Będziesz umiał przekazywać informacje w sposób jasny, klarowny i zrozumiały, panując nad emocjami.
Nauczysz się jak poprawnie rozumieć sens wypowiedzi rozmówcy, analizować ją i podsumowywać wykorzystując parafrazę.
Zdobędziesz umiejętność zadawania odpowiednich pytań, szczególnie w przypadku niejasności wypowiedzi.
Będziesz komunikował się ustnie i pisemnie swobodnie i z łatwością w każdej sytuacji.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Podstawy networkingu
Sedno nawiązywania nowych relacji biznesowych
Klepsydra marketingu i teoria działania umysłu
Model WIIFM (what’s in it for me)
2. Szablon autoprezentacji i prezentacja partnerska
Bazowy model autoprezentacji
Przedstawianie a chwalenie
Model prezentacji partnerskiej
3. Zasady efektywnej komunikacji
Trójpodział aktu komunikacji
Zasady formułowania poprawnych wypowiedzi
3 fundamentalne reguły komunikacji prowadzącej do porozumienia i współdziałania
etyczność i odpowiedzialność w komunikacji
jak mówić swobodnie i logicznie, a przy tym jasno i zrozumiale przekazywać informacje
4. Mowa nieantagonizująca
różne sposoby przekazywania informacji
podstawowe elementy mowy nieantagonizującej
komunikat JA i jego znaczenie w konwersacji
wpływ ogólników i wyrażeń deontycznych
eliminacja imperatywów i negacji
sposoby zastępowania spójników przeciwstawnych
profesjonalizm w komunikacji interpersonalnej
5. Podstawy konwersacji
budowa wzajemnego zrozumienia i moc parafrazy
sztuka aktywnego słuchania oraz odpowiedzialność za przekazywanie i odbiór informacji
znaczenie pytań i dobre praktyki w ich zadawaniu
technika 3 Czasów jako narzędzie budowania relacji interpersonalnej
rozumienie potrzeb rozmówcy i budowa raportu ze słuchaczem poprzez empatię
6. Inteligencja emocjonalna w konwersacji
Emocje wrodzone i wykształcone na drodze socjalizacji
Podstawowe funkcje emocji
Zarządzanie swoimi emocjami, panowanie nad nimi i rozumienie cudzych
7. Komunikacja werbalna vs. niewerbalna
Zrozumienie podstawowych różnic w komunikacji na żywo a pisemnej
Radzenie sobie z pułapkami komunikacji pisemnej (listy, maile, komunikatory)
Etyka i profesjonalizm w komunikacji interpersonalnej
Wystąpienia publiczne.
KORZYŚCI
Nauczysz się tworzyć prezentacje dostosowane do tematyki i grona odbiorców.
Dowiesz się jak formułować przekaz w sposób jasny i klarowny.
Będziesz potrafił zapanować nad emocjami w czasie prezentowania.
Zdobędziesz umiejętność dostosowania komunikatów niewerbalnych do werbalnych.
Nauczysz się budować swój wizerunek jako osoby wiarygodnej i skutecznej.
Będziesz potrafił zainspirować ludzi poprzez zbudowanie emocjonalnie nacechowanego komunikatu.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Proces przygotowania
Zasady przygotowywania prezentacji i/lub wystąpień publicznych
Sekwencyjność i znaczenie kolejności poszczególnych etapów
Wejście w energię sceny
10 technik wygrywania ze stresem
Profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych oraz etyka mówcy
2. Moc celu i struktury
Teoria jednego celu
Dostosowanie wystąpienia do tematyki i grona odbiorców
Znaczenie esencji dla celów całego wystąpienia
Zasady przetwarzania informacji przez umysł
Przykłady struktur do różnych wystąpień biznesowych
3. Techniki interesującego rozpoczęcia
Metamowa i jej destruktywny wpływ
Łańcuch relacji z widzami od uwagi po działanie
Przykłady technik rozpoczynania wystąpień (cytat, referencja bieżąca, pytanie ankietowe, żart, statystyka i inne)
4. Dobór treści na rzecz jasnego i klarownego przekazu
Klątwa wiedzy i sposoby jej eliminacji
Klątwa francuskiego farmera a zasada esencjalisty
Odcedzanie wystąpień i profesjonalizm treści
Zasady argumentacji
5. Emisja głosu i mowa ciała
Dostosowanie komunikatów niewerbalnych do werbalnych
Głośność, artykulacja i akcentowanie
Embolofrazje i sposoby ich eliminacji
Podstawy gestykulacji, pozycja na scenie i jej wykorzystanie
Techniki zaawansowanej gestykulacji
6. Mowa zagadkowa i rekwizyty
Zasady budowy mowy zagadkowej
Sposoby użycia zagadki do przedstawiania współwystępujących
Moc rekwizytów i ich wpływ na emocje, dynamikę i kotwiczenie
Ryzyka związane z rekwizytami oraz sposoby radzenia sobie z nimi
7. Techniki skutecznego zakończenia
Domknięcie łańcucha relacji a cel mowy
Przykłady technik zakończenia wystąpień (krótko mówiąc, wielka wizja, wezwanie do działania i inne).
Techniki odpowiedzi na trudne pytania
Magnetyczna prezentacja.
KORZYŚCI
Dowiesz się jak budować swój pozytywny i profesjonalny wizerunek.
Zdobędziesz umiejętność tworzenia prezentacji dostosowanych do tematyki i grona odbiorców.
Nauczysz się formułować przekaz w sposób jasny i klarowny.
Będziesz potrafił obsługiwać urządzenia prezentacyjne.
Nauczysz się posługiwać programem do tworzenia prezentacji multimedialnych.
Dowiesz się jak zapanować nad emocjami w czasie prezentowania.
Będziesz umiał dostosować komunikaty niewerbalne do werbalnych.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Zasady przygotowania interesującej prezentacji:
Co i dlaczego chcemy przekazać – dostosowanie do tematyki i grona odbiorców
Cele prezentacji
Formułowanie przekazu w sposób jasny i klarowny
Przygotowanie prezentacji
Jak zaplanować prezentację aby zaciekawić uczestników
Jak przygotować salę
2. Przyciągające rozpoczęcie. Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy:
Magnetyczne rozpoczęcie – od czego zacząć by zaciekawić
Unikalne techniki rozpoczęcia
Sztuka wciągania i zainteresowania słuchaczy
Kontrakt z uczestnikami
3. Autorytet i wiarygodność:
Jak zrobić wrażenie profesjonalisty
Jak się przedstawić, by wzbudzić autorytet
Jak szybko zjednać sobie uczestników
Techniki podnoszenia wiarygodności
Etyka prezentera i uczciwość w przekazywaniu informacji
4. Jak przygotować ciekawą prezentację w Power Poincie:
Zasady tworzenia slajdów i posługiwania się PP
Wykorzystanie narzędzi PP i urządzeń prezentacyjnych
Jak przedstawiać dane, aby nie nudzić odbiorców
5. Język magnetycznej prezentacji:
Magiczne słowa perswazji
Jak unikać błędów – „słowa miny”
Racjonalność czy emocje słuchaczy?
Wzbudzanie stanów emocjonalnych oraz panowanie nad emocjami
6. Zasady wystąpień publicznych i komunikacji z grupą:
Niewerbalne aspekty magnetycznej prezentacji i dostosowanie ich do werbalnych
Jak dodać pozytywnej ekspresji wystąpieniu
Komunikacja z uczestnikami prezentacji
Zarządzanie przestrzenią
Kontakt wzrokowy z uczestnikami
Jak poprowadzić sesje pytań
Perswazyjne techniki przekonywania i zasady argumentowania
Trudne sytuacje na prezentacji
Trudni uczestnicy a profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych
7. Interesujące zakończenie:
Jak zakończyć, by uczestnicy pamiętali Twoją prezentacje
Techniki zakończenia
Podstawy marketingu dla przedsiębiorców.
KORZYŚCI
Dowiesz się jak wykorzystać aktywność społecznościową w procesie komunikacji.
Nauczysz się poszukiwać informacji na temat trendów w branży, w której działa przedsiębiorstwo.
Będziesz potrafił swobodnie poruszać się w sieci i korzystać z multimediów.
Zdobędziesz umiejętność prowadzenia analizy zachowań konsumenckich oraz potrzeb klientów zewnętrznych i wewnętrznych organizacji.
Będziesz potrafił dopasować działania wizerunkowe do specyfiki działalności organizacji dbając o ich spójność.
Nauczysz się określać grupy docelowe formułowanych komunikatów i dobierać kanały komunikacji adekwatnie do preferencji wybranych grup docelowych.
Zdobędziesz umiejętność stosowania technik marketingowych.
Będziesz potrafił dokonać analizy i interpretacji badań marketingowych i proponować zmiany w ofercie przedsiębiorstwa w oparciu o wyniki badań.
Nauczysz się wykorzystywać narzędzia komunikacji elektronicznej w celu nawiązania i utrzymania kontaktu z klientem.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Podstawy marketingu
Długofalowa relacja z klientem – jak ją budować i utrzymywać
Korzyści z wdrożenia idei zarządzania relacjami i pojęcie LTV
Związek między strategią generalną a strategią marketingową
Klepsydra marketingu jako czynnik wpływający na lojalność klienta oraz service recovery paradox
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jako marketing wartości – etyka w biznesie
2. Diagnoza, analiza i interpretacja badań potrzeb i oczekiwań klientów
Segmentacja przez bucketowanie – jak badać potrzeby i oczekiwania różnych grup klientów
Narzędzia oraz analiza i interpretacja badań marketingowych
Real time marketing jako bieżąca potrzeba i okazja marketingowa
Mapy ciepła w służbie w analizie potrzeb
Analiza lingwistyczna i TagCloud
3. Narzędzia elektroniczne w celu nawiązywania i utrzymywania kontaktu z klientem
Wizytówka Google – co warto wiedzieć?
Narzędzie Customerly – szybka rozmowa i odpowiedzi na zapytania sprzedażowe
Indywidualizacja i personalizacja oferty oraz form kontaktu
4. Social media i dostępne technologie marketingowe
Jak zbudować atrakcyjny wizualnie fanpage? Narzędzia i rozwiązania
Facebook pixel – serce marketingu social media
Optymalizacja reklam i precyzyjne określanie grup docelowych komunikacji
LinkedIN – siła marki osobistej oraz strategie marketingowe
5. Techniki marketingowe a PR
Podstawowe różnice między pojęciem marketingu a public relations
Narzędzia do badania sentymentu i śledzenia opinii o firmie – nowoczesne kanały komunikacji
Dlaczego content marketing „króluje”, ale nie tak jak o tym myślimy?
Zasady tworzenia komunikatów prasowych i materiałów marketingowych – poradnik copywritera
Newsletter – przeżytek czy żyła złota? Dostępne narzędzia i dobre praktyki
Zarządzanie czasem.
KORZYŚCI
Nauczysz się planować działania bieżące oraz długoterminowe.
Dowiesz się jak określić priorytety realizacji poszczególnych zadań i projektów.
Zdobędziesz umiejętność planowania terminów realizacji celów strategicznych i operacyjnych.
Będziesz potrafił działać w oparciu o ustalone plany.
Dowiesz się jak zapewnić zasoby (w tym czas) dla realizacji poszczególnych zaplanowanych działań, oraz jak dokonywać potrzebnych korekt harmonogramów.
Nauczysz się określać czynniki i bariery, które mogą wpłynąć na prawidłową realizację celów w założonych terminach.
Będziesz potrafił przygotować plany naprawcze w sytuacji przekroczenia terminów realizacji i nieosiągnięcia założonych celów.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Zarządzanie czasem jako kompetencja kierownicza:
Określanie celów metodą SMARTER
Zarządzanie przez cele (ang. management by objectives – MBO)
Zasady i reguły planowania czasu
System planowania czasu
2. Planowanie i określanie czasu – koncentracja na tym co istotne:
Wyznaczanie priorytetów ze względu na ważność i pilność zadań (kaskadowanie celów)
Ranking zadań wynikających z subiektywnych preferencji
Ustalanie priorytetów
Zasada Pareto
Analiza ABC
Planowanie krótko- i długoterminowe oraz działanie w oparciu o plany
3. Strategie i taktyki planowania czasu w kontekście rozwoju osobistego:
Definiowanie celów indywidualnych i grupowych
Zasady oszczędzania czasu
Weryfikacja zobowiązań i planów
4. Realizacja zadań:
Zasady organizacji dnia
Krzywa wydajności a Krzywa zakłóceń
Ramowy plan dnia
Kontrola wyników
Przegląd dnia – samokontrola
5. Harmonogramowanie i egzekwowanie
Cele strategiczne a cele operacyjne (projekt kontra zadanie) i umieszczanie ich w czasie
Neurobiologiczne techniki zwiększenia wydajności (efekt skoczka, nagrody, Pomodoro, prawo Parkinsona, opanowanie perfekcjonizmu)
Pożeracze czasu – jak sobie z nimi radzić
Czynniki i bariery opóźniające oraz przygotowanie planów naprawczych
Samodzielność i odpowiedzialność w planowaniu, realizacji i ewaluacji
Rekrutacja. Jak pozyskiwać najlepszych pracowników.
KORZYŚCI
Dowiesz się jak rekrutować najlepszych pracowników.
Nauczysz się tworzyć opis stanowiska, aby pozyskiwać właściwych kandydatów.
Zdobędziesz wiedzę jak w praktyce przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną.
Nauczysz się jak pozyskiwać niezbędne informację do podjęcia decyzji.
Zdobędziesz praktyczną wiedzę czytania CV i listów motywacyjnych.
Nauczysz się jak przekonać do swojej firmy najlepszych pracowników.
Dowiesz się jak unikać błędów w czasie rekrutacji.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Zbuduj „Dream Team”:
Profil pracownika.
Opis stanowiska pracy.
Zakres kompetencji.
Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej.
2. Analiza dokumentów:
Analiza CV.
Poszukiwanie niespójności.
Analiza listu motywacyjnego.
3. Sztuka pozyskiwania informacji:
Zadawanie pytań.
Jak tworzyć pytania by uzyskać właściwe informacje.
Kluczowe informacje do podjęcia decyzji.
Trudne pytania.
4. Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej:
Cel rozmowy.
Etapy rozmowy kwalifikacyjnej.
Jak prowadzić rozmowę by przyciągać najlepszych kandydatów.
5. Wstęp rozmowy kwalifikacyjnej:
Jak zacząć rozmowę.
Jak rozluźnić kandydata.
6. Część główna:
Pozyskiwanie najważniejszych informacji.
Kiedy zadawać trudne pytania.
Spójność i prawdomówność kandydata.
Jak rozpoznawać kłamstwa.
7. Zakończenie:
Czas na pytania kandydata.
Pytanie o wynagrodzenie.
Jak pożegnać kandydata by uznał nas za dobrą firmę.
8. Podejmowanie decyzji:
Analiza rozmów.
Kryteria podejmowania decyzji.
Sztuka argumentacji. Bądź jak Sokrates i przekonuj innych do swoich pomysłów.
KORZYŚCI
Dowiesz się jak przekazywać informacje w sposób jasny, klarowny i zrozumiały, panując nad emocjami.
Nauczysz się zadawać odpowiednie pytania rozmówcy.
Zdobędziesz umiejętność gromadzenia kompletnych informacje na temat drugiej strony.
Będziesz potrafił podczas argumentacji kontrolować emocje oraz działać z rozmysłem i roztropnością.
Nauczysz się w sposób aktywny słuchać argumentów partnera negocjacji i zadawać pytania szczegółowe starając się zrozumieć interesy drugiej strony.
Dowiesz się jak zastosować szeroki wachlarz argumentacji, nazwać i ocenić stanowisko rozmówcy przyjęte w negocjacjach oraz przygotować strategię działania.
Będziesz potrafił stosować taktyki wpływu w sposób dostosowany do wymogów sytuacyjnych.
Dowiesz się jak zachować profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Podstawy skutecznej perswazji:
Perswazja czy manipulacja, co się nam bardziej opłaca?
Mapy postrzegania świata.
Dlaczego postrzegamy rzeczywistość w różny sposób.
Skąd się bierze opór ludzi w przekonywaniu.
Magiczne słowa perswazji – słowa, które zwiększą Twoją skuteczność.
2. Prawa perswazji w argumentacji:
Prawa perswazji – podstawy skutecznego przekonywania.
Prawa perswazji w argumentacji.
Prawa perswazji a osobowość klientów.
3. Jak skutecznie pokonywać obiekcje klientów:
Skąd się biorą obiekcje klientów.
Obiekcje – szansa czy zagrożenie?
Opór czy obiekcja – jak rozróżnić emocje od racjonalności?
Jak radzić sobie z fałszywymi obiekcjami.
Schematy pokonywania obiekcji.
Jak przekuć obiekcję klientów w swój sukces sprzedażowy.
4. Co zrobić aby używać właściwych argumentów:
Zebranie właściwych informacji kluczem do skutecznej perswazji.
Rola pytań w procesie przekonywania.
Nominalizacje i generalizacje klientów.
Jak dojść do sedna problemu – pytania pogłębiające.
Zdobywanie informacji, o których klienci nie chcą mówić – trudne pytania.
5. Schematy decyzyjne rozmówców:
Racjonalnie czy emocjonalnie, jak podejmujemy decyzję?
Meta programy
Jak wykorzystać meta programy aby uzyskać przychylną decyzję dla siebie
Meta programy w rozmowie z klientami.
Wskaźniki odniesienia – jak przekonywać silne osobowości.
Schematy decyzyjne w rozmowach z klientami- scenki.
6. Zaawansowane techniki zmiany przekonań:
Metafory i analogie.
Cytaty.
Historie.
7. Perswazyjne struktury językowe:
Implikacje.
Presupozycje.
NLP w biznesie. Jak szybciej niż konkurencja dogadywać się z klientami.
KORZYŚCI
Nauczysz się poprzez język trafiać do umysłów i emocji klientów.
Dowiesz się jak błyskawicznie zdobyć zaufanie klientów.
Nauczysz się wzbudzać zainteresowanie swoimi produktami i usługami.
Dowiesz się jak wykorzystać schematy decyzyjne klientów, aby podjęli korzystne dla Ciebie decyzje.
Zdobędziesz umiejętność finalizowania sprzedaży na pierwszym spotkaniu.
Nauczysz się jak zwiększyć swoją wiarygodność w rozmowach z klientem.
Posiądziesz umiejętności szybkiego przekonywania ludzi do swoich produktów i usług.
Nauczysz się skutecznie pokonywać obiekcje klientów.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Wiarygodność klucz do szybkiej decyzji Twego rozmówcy :
2. Schematy decyzyjne ludzi:
Racjonalnie czy emocjonalnie jak podejmujemy decyzję.
Metaprogramy- Schematy decyzyjne ludzi.
Jak wykorzystywać metaprogramy w przekonywaniu.
3. Niezauważalne techniki zmiany przekonań:
Jak mówić wprost tak by tego nie zauważano.
Pozycje percepcyjne.
Historie-droga do Twojego rozmówcy.
Cytaty- skuteczne narzędzie przekonywania.
4. Przeramowania -Skuteczne zmiany myślenia klientów. :
Zmiana kontekstu.
Zmiana znaczenia.
Przeniesienie w czasie.
Metapoziom.
5. Wskaźniki odniesienia – jak „wyłączać czujność klienta”:
Bezpośredni wskaźnik odniesienia.
Przeniesiony wskaźnik odniesienia
Nieokreślony wskaźnik odniesienia.
Uogólniony wskaźnik odniesienia.
6.Perswazyjne techniki radzenia sobie z oporem i obiekcjami rozmówców:
Lew salonowy. Jak budować wizerunek profesjonalisty i prowadzić konwersacje z kontrahentami?
KORZYŚCI
Nauczysz się jak formułować przekaz w sposób jasny i klarowny.
Dowiesz się jak rozumieć potrzeby komunikowane przez rozmówcę i wykazywać w stosunku do niego empatię, prezentując postawę otwartości.
Będziesz potrafił wskazać i opisać potrzeby oraz oczekiwania różnych grup.
Dowiesz się jak rozumieć sens wypowiedzi rozmówcy, analizować ją i podsumowywać wykorzystując parafrazę.
Nauczysz się dopasować działania wizerunkowe do specyfiki działalności organizacji dbając o ich spójność.
Dowiesz się jak zachować profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Podstawy networkingu
Odnaleźć sedno networkingu w gąszczu amatorskich definicji
Klepsydra marketingu
Poznanie a obwąchanie
Teoria działania umysłu
Model WIIFM
2. Szablon autoprezentacji
Bazowy model autoprezentacji
Ćwiczenia indywidualne i grupowe
3. Prezentacja partnerska
Przedstawianie sukcesów a chwalenie
Model prezentacji partnerskiej
Ćwiczenia grupowe
4. Podstawy konwersacji
Czego potrzeba do budowy porozumienia
Sztuka parafrazy
Funkcja pytań
Technika 3 czasów
Budowa raportu ze słuchaczem
5. Mowa nieantagonizująca
Podstawowe elementy mowy nieantagonizującej
Komunikat JA i jego znaczenie w konwersacji
Wpływ ogólników i wyrażeń deontycznych
Eliminacja imperatywów i negacji
Sposoby zastępowania spójników przeciwstawnych
6. Inteligencja emocjonalna w konwersacji
Emocje wrodzone a wykształcone na drodze socjalizacji
Podstawowe funkcje emocji
Zarządzanie swoimi emocjami i rozumienie cudzych
7. Elevator pitch i jego ubarwianie
Omówienie wniosków eksperymentu Langera i ich wpływ na komunikację
Techniki copywriterskie i storytellingowe w służbie elevator pitchowi
Sztuka Negocjacji. Jak skutecznie negocjować korzystne kontrakty?
KORZYŚCI
Poznasz techniki negocjacyjne i podstawowe style negocjowania.
Zdobędziesz wiedzę o sposobach przygotowania się do negocjacji oraz o procesie argumentowania.
Zdobędziesz umiejętność gromadzenia kompletnych informacji na temat drugiej strony.
Będziesz potrafił podczas negocjacji kontrolować emocje oraz działać z rozmysłem i roztropnością.
Nauczysz się w sposób aktywny słuchać argumentów partnera negocjacji oraz zadawać pytania szczegółowe starając się zrozumieć interesy drugiej strony.
Zdobędziesz umiejętność stosowania szerokiego wachlarza argumentacji, nazwania i oceniania stanowiska rozmówcy oraz przygotowywania strategii działania.
Będziesz potrafił identyfikować interesy i potrzeby partnera negocjacyjnego.
Dowiesz się jak zachować profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Podstawy skutecznych negocjacji:
Mentalność skutecznego negocjatora.
Osobowość a wynik negocjacji.
Cechy skutecznego negocjatora.
Style negocjacji.
Podstawowe błędy w negocjacjach.
Manipulacja – czy się opłaca?
2. Zasady efektywnych negocjacji:
Główne założenia efektywnych negocjacji – Model Harvardzki.
Jak odejść od ceny?
Obiektywne kryteria i opcje rozwiązań.
Emocje w negocjacjach.
3. Przygotowanie do negocjacji kluczem do uzyskania korzystnych warunków:
Analiza i planowanie negocjacji.
Przygotowanie profesjonalisty.
Jak się przygotować by osiągnąć wyższą cenę.
Zasady przygotowania do rozmów.
Arkusz planowania negocjacji.
BATNA – siła negocjatora.
4. Interesy – klucz do sukcesu w negocjacjach:
Budowanie relacji jako fundament skutecznych negocjacji.
Zdobywanie informacji.
Jak dojść do interesów klienta – umiejętność zdobywania właściwych informacji.
Metoda „ sokratejska”- dochodzenia do faktycznych potrzeb i problemów.
Trudne pytania- jak zdobyć ważne informacje, o których klient nie chce mówić.
5. Tworzenie optymalnych kontraktów negocjacyjnych:
Interesy a wynik negocjacji
Poszukiwanie najlepszych rozwiązań
Pytania hipotetyczne jako metoda tworzenia opcji negocjacyjnych
Jak odróżnić ważne interesy od zagrywek manipulacyjnych
6. Negocjacje właściwe:
Zasady przetargu.
Poszukiwanie optymalnych opcji porozumienia.
Negocjacje warunków kontraktu.
Argumentacja w czasie negocjacji.
Zasady ustępstw dla osiągnięcia lepszych warunków cenowych.
7. Przetarg negocjacyjny:
Zasady przetargu w negocjacjach
Skuteczna argumentacja
Negocjacje zmiennych przetargowych
Negocjacje poszczególnych warunków umowy
Cena kiedy o niej mówić
Kotwiczenie ceny
Przetarg w praktyce
8. Porozumienie:
Kiedy podpisać kontrakt.
Kiedy odejść od stołu negocjacyjnego.
Podsumowanie negocjacji.
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak stworzyć zespół, który będzie wzorem dla innych?
KORZYŚCI
Dowiesz się jak zbudować swój pozytywny wizerunek jako lidera.
Nauczysz się stosować metody i narzędzia budowania zaangażowania.
Zdobędziesz umiejętność inspirowania pracowników bez stosowania manipulacji negatywnej.
Będziesz potrafił dokonać wyboru metod i narzędzi motywowania uwzględniając potrzeby i możliwości zarówno organizacji jak i pracowników.
Dowiesz się jak dopasować metody i narzędzia motywowania do stanowiska pracy.
Nauczysz się tworzyć spójny system motywacyjny oparty na jasnych zasadach.
Będziesz potrafił określać i komunikować pracownikom kryteria doboru metod i narzędzi motywowania.
Dowiesz się jak powiązać motywowanie z innymi obszarami zarządzania zespołem.
Nauczysz się prawidłowo oceniać czas niezbędny do wykonania określonego zadania.
Zdobędziesz umiejętność delegowania zadań zgodnie z kompetencjami pracowników.
Dowiesz się jak prowadzić prawidłową komunikację z pracownikami w trakcie realizacji zadań.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Charyzma lidera:
Źródła charyzmy i autorytetu.
Co podważa autorytet szefa.
Jak budować autorytet lidera.
Expose szefa.
2. Skuteczna i motywująca komunikacja lidera:
„Łańcuszek szefa”- dlaczego pracownicy nie realizują swoich zadań?
Jak skutecznie komunikować pracowników aby realizować cele firmy.
Komunikacja celów i zadań podwładnym.
Źródła i symptomy oporu pracowników.
3. Motywacja pracowników w teorii i praktyce.
Teoria Maslowa.
Teoria Herzberga – czynniki higieniczne i motywujące.
Motywacja przez kary i nagrody
Kary i nagrody nieregulaminowe.
4. Motywująca Informacja zwrotna:
Komunikat „JA”.
Jak udzielać informację zwrotną.
Jak przyjmować informację zwrotną.
Pozytywna informacja zwrotna.
5. Korygowanie zachowań pracowników:
Jak skutecznie zmieniać swoich podwładnych.
Rozmowy korygujące.
Kanapka krytyki.
Trudne rozmowy z pracownikami.
6. Angażowanie zespołu w rozwiązywanie problemów:
Jak angażować w rozwiązywanie problemów.
Kiedy angażować zespół w podejmowanie decyzji.
Metodologia burzy mózgów.
7. Delegowanie zadań:
Co i jak delegować.
Pułapki delegowania.