7Zakres szkolenia
1. Specyfika szkoleń online:
- Wprowadzenie
- Różnica w szkoleniach online a „na żywo”
- Zagrożenia w szkoleniach online
- Kompetencje trenera online
- Jak zadbać o transfer wiedzy, umiejętności, wyrabianie postaw i zaangażowanie uczestników
2. Projektowanie szkoleń online:
- Ustalenie celów szkolenia
- Kwintet szkoleniowy w procesie projektowania szkolenia
- Badanie potrzeb szkoleniowych
- Metody analizy potrzeb szkoleniowych w sposób zdalny
- Wywiady
- Ankiety
- Analiza dokumentów
- Przygotowanie się do zajęć – materiały i konspekt
- Prezentacja, ćwiczenia, filmy
3. Jak zaprojektować szkolenie online aby zrealizować cele szkolenia:
- Dobór metod szkoleniowych do ustalonych celów
- Dobór metod szkoleniowych do wiedzy i umiejętności uczestników
- Skuteczność metod szkoleniowych w wersji online
- Granice wykorzystania zdalnych metod szkoleniowych: blogodydaktyka, wideodydaktyka, odwrócona klasa, scenki, 6P
4. Projektowanie harmonogramu szkolenia:
- Wstęp szkolenia
- Projektowanie ćwiczeń spójnych z celem, możliwych do realizacji w wersji online
- Planowanie czasu ćwiczeń w wersji online
- Przygotowanie się do zajęć – materiały i konspekt
- Prezentacja, ćwiczenia, filmy
- Zakończenie szkolenia
5. Planowanie procesu grupowego i budowanie relacji z uczestnikami w szkoleniu online:
- Jak łatwiej zarządzać procesem grupowym poprzez budowanie relacji z uczestnikami
- Docenianie
- Szukanie wspólnoty
- Podobieństwa
- Humor
6. Dynamika procesu grupowego:
- Proces grupowy a proces szkoleniowy
- Co zrobić aby uczestnicy poczuli się dobrze w swoim gronie
- Icebreakery
- Czego nie robić, aby nie dzielić grupy