Komunikacja interpersonalna. Dlaczego tylko niektórzy dogadują się z prawie każdym.

KORZYŚCI
  • Poznasz mechanizmy psychologiczne kontaktu ludźmi.
  • Wyrobisz umiejętności skutecznego komunikowania się z ludźmi.
  • Nauczysz się rozmawiać z różnymi typami osób.
  • Otrzymasz praktyczne narzędzia pozwalające na efektywne kierowanie rozmową.
  • Nauczysz się być osobą bardziej asertywną wobec żądań innych.
  • Rozwiniesz umiejętności zachowań w sytuacjach trudnych w kontakcie z ludźmi.
ZAKRES SZKOLENIA:

1. Zasady skutecznej komunikacji pomiędzy ludźmi:

  • Określenie kluczowych elementów efektywnej komunikacji.
  • Mosty i bariery w efektywnej komunikacji.
  • Komunikacja jedno i dwustronna.

2. Podstawowe techniki skutecznej komunikacji:

  • Aktywne słuchanie.
  • Komunikat JA.
  • Sztuka zadawania pytań.
  • Trudne pytania.
  • Bufory i bezpieczniki w komunikacji.

3 . Mechanizmy komunikowania się i utrzymywania relacji:

  • Percepcja- jako podstawa do modelu do zrozumienia koncepcji typów osobowości.
  • Pozycje percepcyjne.
  • Rozumienie siebie i innych.

4. Osobowość z komunikacja:

  • Typy osobowości – charakterystyka- po czym poznać określony typ.
  • Mocne i słabe strony poszczególnych typów osobowości.
  • Podobieństwa i różnice pomiędzy poszczególnymi typami.
  • Wymiary osobowości: introwersja/ekstrawersja, postrzeganie/ intuicja, myślenie/ czucie ( opcjonalnie, jeśli jest taka konieczność).

5. Dopasowanie pomiędzy typami osobowości i wpływ na jakość współpracy:

  • Dopasowanie do partnera- podwładnego, przełożonego, współpracownika.
  • Ton głosu ,Wyraz twarzy, postawa, gestykulacja .
  • Słowa (język: używanie tych samych słów i zwrotów, co rozmówca).
  • Zestrojenie emocjonalne (empatia, współodczuwanie).

6. Trudne sytuacje:

  • Pozytywna informacja zwrotna.
  • Udzielanie negatywnej informacji zwrotnej.
  • Trudne rozmowy.

7. Zachowania asertywne:

  • Definicja asertywności, uległości i agresji.
  • Istota zachowań asertywnych.
  • Zachowania asertywne, agresywne i uległe.
  • Odmawianie.
  • Proszenie o coś.
  • Wyrażanie własnej opinii.
  • Przyjmowanie krytyki.

Aktualności

Nasza praca polega na dzieleniu się wiedzą, by inni osiągali swoje cele biznesowe. Robimy to na sali szkoleniowej, ale również w internecie – skorzystaj z naszej wiedzy, wchodząc na bloga prowadzonego przez naszych trenerów.

Kontakt

Jesteśmy otwarci na Twoje potrzeby i gotowi do stawienia czoła wyzwaniom, jakie przed nami postawisz. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami – wspólnie podejmiemy się realizacji Twoich celów biznesowych.

T: 608 414 802

M: biuro@gaum.pl