Autor: Artur Pleskot – Trener, Doradca biznesowy – ekspert E-Marketingu
Kiedy już uruchomisz swój pierwszy sklep lub wizytówkę firmy, musisz zadbać o to aby być jak najlepiej widocznym w sieci. Niestety, albo i stety, już dawno minęły czasy, gdy wystarczyło dodać stronę do kilku katalogów i „jakoś” to się potoczyło. Obecnie e-marketing wymaga od nas o wiele więcej. W gąszczu wielu stron potrzebujemy ciągłego inwestowania w działania marketingowe aby konkurencja nas nie wyprzedziła. Chciałbym podzielić się z wami kilkoma bardzo ważnymi elementami, o których często zapominają osoby zaczynające z biznesem w Internecie.
Stwórz swoją stronę prostą i czytelną, bez zbędnych przeładowanych elementów. Strona powinna ładować się szybko, a Internauta nie powinien się gubić wśród niepotrzebnych elementów. Sprawdź w Google Analytics współczynnik odrzuceń poszczególnych podstron i postaraj się go zminimalizować. Pamiętaj też, że szybkość ładowania się strony ma znaczenie dla wyszukiwarek internetowych.
Upewnij się, że twoja strona jest dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki Google. Dlaczego mówię tylko o Google? Ponieważ ta wyszukiwarka ma w naszym kraju prawie 100% rynku związanego z wyszukiwaniem. Jeśli celujesz w rynek międzynarodowy powinieneś też sprawdzić, jak wypada twoja strona w wyszukiwarce Bing. Niektóre z krajów mają swoje mechanizmy wyszukiwania, w Rosji jest to Yandex a w Chinach Baidu.
Podstawowe elementy, które powinieneś sprawdzić pod kątem SEO:
Według panelu Gemius w 2015 roku ruch mobilny w Polsce wynosi około 20%. Nie zapominaj o tych użytkownikach, bo to 1/5 twoich potencjalnych klientów. Chyba nie chciałbyś ich stracić? Po prostu musisz dostosować swoją stronę dla urządzeń mobilnych. I nie mówię tu o tworzeniu oddzielnej strony mobilnej. Według mnie dużo lepszym, choć czasem trudniejszym w realizacji, jest budowa tzw. responsywnej strony, czyli takiej, która dobrze się wyświetla na wszystkich urządzeniach zaczynając od monitorów Full HD poprzez tablety, a na telefonach komórkowych kończąc.
Dość rzadko używane, a mające ogromną siłę opinie klientów pomogą zwiększyć sprzedaż twoich towarów lub usług. Nawet najlepsze teksty reklamowe mają się nijak do opinii osoby zadowolonej z twoich usług. Wiele dziedzin rynku działa głównie na systemach poleceń, dlaczego więc nie wykorzystać tego w e-commerce?
Buduj swój wizerunek poprzez konto na Facebooku lub inne media społecznościowe. Użyj Instagramu, jeśli masz możliwość zainteresowania klientów ciekawymi zdjęciami. Nie staraj się sprzedawać bezpośrednio na Facebooku. Niech to będzie twoje miejsce na budowanie dobrych relacji z klientem oraz na budowanie świadomości marki.
Jeśli masz film prezentujący twoją ofertę, to koniecznie musisz go umieścić w sieci. Proponuję to zrobić wykorzystując najpopularniejszy serwis do udostępniania plików video, czyli YouTube. W ten sposób klienci zobaczą film nie tylko na twojej stronie, ale także mogą na niego trafić przeglądając YouTube. Pamiętaj, że filmy na YouTube też można pozycjonować.
Umieszczanie opisów od producenta jest świetne. Ale tylko na krótką metę. Takie opisy powodują brak oryginalności, powielanie po raz „setny” tych samych treści wcale nie przekona klienta do Ciebie, a dodatkowo będzie trudniej odnaleźć twoją stronę wśród wielu innych stron z tym samym tekstem. Pisz unikalne, dobrej jakości opisy, a na pewno to zaowocuje większą sprzedażą.
9 października, 2015