Główna działalność przedsiębiorstwa jest jasno określona.
Poszczególne komórki organizacyjne mają jasne miejsce w strukturze organizacyjnej
Kadra kierownicza szczebla jest przygotowana do realizacji celów przedsiębiorstwa.
W przedsiębiorstwie wdrożone są standardy zarządzania na każdym szczeblu organizacji.
Projekty są zarządzane metodycznie z uwzględnieniem posiadanych zasobów.
Kierownictwo właściwie rozdziela kompetencje i uprawnienia.
Poszczególne działy organizacyjne dobrze współpracują ze sobą.
Organizacja rozwija kluczowe dla przedsiębiorstwa procesy i komórki organizacyjne.
Administracja i raportowanie są akceptowane przez pracowników.
Przedsiębiorstwo sprawnie wdraża zmiany organizacyjne.
Polityka sprzedaży oparta jest długofalowej strategii konkurowania
Przedsiębiorstwo posiada pod kontrolą kanały sprzedaży.
Dla wszystkich etapów sprzedaży wyznaczone są szczegółowe cele
Kompetencje sprzedawców podlegają ewaluacji i doskonaleniu.
Firma posiada zestaw procedur obsługi klienta (w zakresie sprzedaży, obsługi posprzedażowej oraz reklamacji)
Wydatki na marketing są budżetowane i oceniane pod kątem efektywności.
Marketing pomaga pozyskać informacje od klientów na temat zmian w produktach lub usługach.
Działania marketingowe prowadzone są różny sposób w zależności od profilu odbiorcy.
Firma korzysta z nowoczesnych form kształtowania wizerunku (np. programy lojalnościowe, polecenia).
Budowanie marki jest zadaniem wszystkich pracowników.
Kultura organizacyjna sprawia, że pracownicy czują się dobrze w pracy i mają stres pod kontrolą.
System motywacyjny proponuje konkretne zachęty finansowe w przypadku dodatkowego zaangażowania.
Pracownicy wnoszący dodatkową wartość są zauważani i docenieni.
Kadra kierownicza potrafi udzielić pochwałę oraz informację zwrotną w sposób motywujący do pracy.
W codziennych rozmowach i zachowaniach pracowników widać szacunek do swojego miejsca pracy.