Gaum logo

1Temat szkolenia

Savoir vivre w biznesie międzykulturowym

2Korzyści

  • Nauczysz się jak z łatwością poruszać w świecie etykiety, zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.
  • Zdobędziesz wiedzę na temat różnic kulturowych, odmiennych skryptów kulturowych w zachowaniu w kontaktach z partnerami zagranicznymi.
  • Dowiesz się jak w praktyce wykorzystać zasady biznesowej etykiety i jak zachowywać się w kontakcie z osobami reprezentującymi inne nacje.
  • Poznasz zasady savoir-vivre’u, dzięki którym zrobisz dobre pierwsze wrażenie i wyróżnisz się na tle innych.
  • Wzmocnisz swój wizerunek w oczach partnerów biznesowych i przełożonych.
  • Nauczysz się jak dobrać strój i dodatki do okazji.
  • Zaznajomisz się z zasadami obowiązującymi przy stole.
  • Nauczysz się zasad precedencji i tytulatury.
  • Poznasz najczęstsze błędy w zachowaniu i dowiesz się jak ich uniknąć.

3Trener

Sylwia Karwacka

Psycholog, certyfikowana trenerka, coach Gdańskiej Akademii Umiejętności Menedżerskich. W swojej pracy kieruje się zasadami partnerstwa i komunikacji bez przemocy. Używając różnych narzędzi do rozwoju pomaga w znalezieniu własnej drogi, osiąganiu celów i zadowolenia z życia.

Obszary, którymi się głównie interesuje to: komunikacja międzykulturowa, praca z emocjami, zarządzanie stresem, przełamywanie lęków, myślenie twórcze, zapobieganie wypaleniu zawodowemu, Work Life Balance.
W swoim podejściu kierując się holistycznym podejściem do rozwoju łączy techniki zmiany osobistej z Ericksonowskiej terapii zorientowanej na rozwiązanie, RTZ, terapii wewnętrznego dziecka oraz Soul Body Fusion. Autorka Projektu Rozwiń Skrzydła.

4Kiedy i gdzie?

2017-11-23
2 dni
16h
9.00 - 16.00
Gdańsk

05Dla kogo?

  • Menedżerowie
  • Negocjatorzy
  • Pracownicy działów sprzedaży i obsługi klienta
  • Osoby mające kontakt z przedstawicielami innych kultur

06Co otrzymasz po szkoleniu?

  • Zestaw praktycznych zasad dot.  etykiety i komunikacji w biznesie międzynarodowym
  • Certyfikat

07Zakres szkolenia

1. Wprowadzenie w tematykę komunikacji międzykulturowej:

  • Specyfika określonych wymiarów i poziomów kulturowych.
  • Modele i skrypty kultur europejskich, azjatyckich i arabskich.
  • Style komunikacji – analiza i porównanie wybranych krajów.

2. Podstawowe zasady savoir-vivre’u:

  • Wyrazy uprzejmości, czyli powitanie i pożegnanie – kto podaje pierwszy rękę i kto kogo powinien powitać.
  • Przedstawianie się – zasady pierwszeństwa i zwracania się do rozmówcy po imieniu.
  • Poprawne posługiwanie się tytułami służbowymi, naukowymi i kurtuazyjnymi.
  • Precedencja służbowa i towarzyska – czyli zasady pierwszeństwa w życiu zawodowym i prywatnym.
  • Miejsca uprzywilejowane – w sali konferencyjnej i w gabinecie dyrektora.
  • Hierarchia miejsc w samochodzie.
  • Reguły zachowania w windzie.
  • Wręczanie kwiatów.
  • Etykieta w pracy, czyli relacje szef – podwładny.

3. Zachowanie przy stole:

  • Zasady zachowania obowiązujące przy stole.
  • Rodzaje oficjalnych przyjęć – zachowanie podczas przyjęć odbywających się na siedząco i na stojąco.
  • Rozsadzanie gości zgodnie z hierarchią ważności.
  • Aranżacja stołu oraz kolejność podawania dań.
  • Rodzaje sztućców – poprawne ułożenie, dobór odpowiednich sztućców do dania.
  • Dobór i sposób spożywania napojów – rodzaje kieliszków, ułożenie oraz korzystanie.
  • Wznoszenie toastów podczas przyjęcia – kto i kiedy je wznosi.
  • Wyjście do restauracji – kto w restauracji powinien uregulować rachunek, kultura dawania napiwków obsłudze kelnerskiej.

4. Etykieta ubioru służbowego:

  • Dress code – kobiece i męskie stroje w biznesie.
  • Poznasz typy ubiorów wizytowych – strój damski i męski.
  • Odpowiedni dobór stroju do okazji.
  • Najczęstsze błędy w ubiorze – jak ich uniknąć.
  • Dodatki jako dopełnienie stroju.

5. Dobre maniery w komunikacji:

  • Zasady rządzące podczas rozmowy bezpośredniej – mowa werbalna i niewerbalna.
  • Zasady obowiązujące podczas rozmowy telefonicznej.
  • Wizytówki w świecie biznesu.
  • Korespondencja – poczta elektroniczna oraz list tradycyjny.
  • Składanie życzeń, gratulacji i kondolencji – forma i treść.

6. Różnice kulturowe w kontaktach z partnerami zagranicznymi:

  • Różnice obyczajowe na wybranych przykładach – kraje skandynawskie, kraje arabskie, Chiny, Japonia, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Niemcy, Rosja.
  • Czego unikać podczas kontaktu z cudzoziemcami – najczęstsze gafy.
  • Odpowiednie upominki dla delegacji zagranicznych.

08Metody pracy podczas szkolenia

  • Praca w grupach
  • Case study
  • Moderacja
  • Gry szkoleniowe
  • Testy i kwestionariusze

09Cena

Firmy
980 zł netto + VAT 23%
Osoby prywatne
980 zł brutto
Promocja
  • Dla wpłacających minimum 30 dni przed terminem szkolenia rabat 100 PLN.
  • Rabat 30% dla każdego uczestnika szkolenia otwartego, który przyprowadzi ze sobą na szkolenie drugiego uczestnika.
  • Zgłoś swój udział i wykup 2 szkolenia otwarte, a za drugie szkolenie zapłacisz tylko 50%
  • Promocje nie łączą się.

Zarezerwuj miejsce już teraz. O zakwalifikowaniu na kurs decyduje kolejność wpłat.

10Szkolenia otwarte GAUM - Opinie Uczestników

Szkolenie było niezwykłym doświadczeniem. Gdyby tak tłumaczyli zagadnienia prowadzący na studiach, to na pewno skończyłbym je przed terminem !
Kuba Klimecki
Bardzo dobra interakcja z trenerem. Dobrze zagospodarowany czas. Dużo ćwiczeń, przystępna wiedza.
Tomasz Lewandowski
Szkolenie dotyka bardzo ważnych aspektów. Każdy Manager powinien takie przejść.
Marcin Szablewski

11Zapytaj o szkolenie

Zapytaj o szkolenie
+48 58 351 44 81

12Najbliższe szkolenia

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i zdobyć pracę marzeń

dream_job1
  • Termin: 23.09.2017 (8h)
  • Miejsce: Gdańsk

Zarezerwuj miejsce wysyłając swoje zgłoszenie na biuro@gaum.pl

Sztuka Argumentacji. Bądź jak Sokrates i przekonuj innych do swoich pomysłów

Labirynt1
  • Termin: 26-27.09.2017 (16h)
  • Miejsce: Gdańsk

Zarezerwuj miejsce wysyłając swoje zgłoszenie na biuro@gaum.pl

Sprzedaż Doradcza. Jak skutecznie prowadzić rozmowy handlowe

businessman in black costume and orange necktie reach out on camera and show credit card or visiting card, close up
  • Termin: 03-04.10.2017 (16h)
  • Miejsce: Gdańsk

Zarezerwuj miejsce wysyłając swoje zgłoszenie na biuro@gaum.pl

Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak stworzyć zespół, który będzie wzorem dla innych ?

zarządzanie a1
  • Termin: 05-06.10.2017 (16h)
  • Miejsce: Gdańsk

Zarezerwuj miejsce wysyłając swoje zgłoszenie na biuro@gaum.pl
Zobacz dla kogo pracowaliśmy